ASTLaw

כיצד לבחור עורך דין לרכישת דירה?

כאשר אתם רוכשים דירה, בין אם היא למגורים או להשקעה, אתם בעצם מבצעים עסקת נדל"ן. בישראל נרכשות בשנה למעלה מ- 100,000 דירות מגורים כאשר הצלחת העסקה תלויה במספר גורמים ואחד מהם הוא הליווי המשפטי של עורך הדין הנבחר.

המשוואה היא פשוטה- אם בחרתם עורך דין טוב, אתם תרוויחו ליוויי שבפועל יחסוך לכם זמן וכסף, ולהפך. הוא יעזור לכם עם ההיקשרות מול הרשויות השונות, יערוך סדר במסמכים ויבצע מעקב אחר השלבים השונים ברכישה.

לייעוץ ושאלות נוספות - השאירו פרטים

    שם*
    טלפון*
    הודעה

    תפקיד עורך הדין בעת קניית דירה

    תפקידו של עורך הדין לרכישת דירה הוא לדאוג שתהליך הקנייה יתבצע בצורה חלקה וללא עיכובים מיותרים. קיימות אפשרויות מגוונות לרכישת דירה ואם היא מתבצעת דרך קבלן היא דורשת זמן  ועורך הדין הוא זה שיספק עבורכם דיווחים שוטפים בנוגע למתרחש.

    הוא הגורם שילווה אתכם עד קבלת המפתח ותחת אחריותו נמצאים ביצוע בדיקות מקדימות, ניתוח שיקולי מיסוי, ניהול מו”מ להסכם מכר, שימת דגש על ביטחון ערבויות וגם ייעוץ בנושאי לוח תשלומים ומשכנתא. למרבה הצער, לא מעט פעמים מתגלים בדירה ליקויי בנייה. אם עורך הדין שבחרתם מתמחה בנושא זה הפיצוי שמגיע לכם יתקבל תוך הזמן הכי קצר שמתאפשר

    מה הם הפרמטרים החשובים ביותר בעת בחירת עורך הדין?

    הדגש הראשון נוגע להתמחות של בעל המקצוע. לכל עורך דין תחום התמחות משלו וכאשר רוכשים דירה חשוב לבחור כזה שמתמחה בדיני מקרקעין ונדל”ן.  בניגוד למה שעלולים לחשוב, לא מדובר בחוזה פשוט בו כל עורך דין יכול לטפל בהצלחה- מלבד העובדה כי דיני המקרקעין בישראל מורכבים, מתבצעים בהם שינויים באופן קבוע, בעיקר אלו הקשורים במיסוי מקרקעין.

    הבנה עמוקה של דיני המיסוי תשפיע באופן ישיר על הסכומים בעסקה. מי שעוסק בעסקאות נדל"ן על בסיס קבוע לא יפספס אף סעיף קריטי בחוזה. ביקור באתר האינטרנט של עורך הדין בו אתם מתעניינים יכול לחשוף לא מעט לגבי ההתמחות שלו בתחום המבוקש. כמו כן, תוכלו לחפש המלצות שונות, וגם שיחת טלפון ראשונית יכולה לתת לכם תחושה האם כדאי לקבוע עימו פגישת היכרות.

    עורך דין רכישת דירה


    הדגש שהולך יד ביד עם התמחות הוא כמובן הניסיון. מכיוון שעורך הדין ילווה אתכם במשך כל השלבים השונים בתהליך הקנייה, ניסיונו בעל חשיבות עצומה, לא רק למהלך תהליך תקין אלא גם לדברים שמעבר- אתו תוכלו להרגיש רגועים ולקבל תשובות לכל תהייה או שאלה שעלולה לעלות ומעבר לכך, כפי שכבר ציינו, הוא יכול לחסוך לכם לא מעט כסף.

    בזמן ביצוע העסקה עו"ד מנוסה יידע לבחון בדקדקנות את כל הנתונים, למזער את ההפתעות שעלולות להופיע בדרך, לגרום לכך שהסיכון יהיה נמוך יותר ולדאוג שהזכויות שלכם באות לידי ביטוי באופן מקסימלי. במהלך השלבים השונים של העסקה הוא ידע להתריע בפניכם על סכנות ולהסביר בפשטות מה הן היתרונות והחסרונות של כל מהלך או החלטה. 

    מעבר לכך, הוא יידע להמליץ עבורכם על בעלי מקצוע טובים לעבוד עמם מכיוון שהוא כבר מכיר את השוק על בוריו. בנוסף, היבט לא פחות חשוב-  הוא יכוון אתכם כיצד לחלק את התשלומים נכון.  עורך דין שביצע עסקאות רבות לאורך הקריירה באופן אוטומטי ישים לב לנקודות קטנות שעבור אלו בעלי ניסיון דל לא ייראו משמעותיות או יתפסו את העין כלל. 

    אם לאחר ביקור באתר האינטרנט שלו או שיחת טלפון המשכתם לפגישת התרשמות, תגיעו מוכנים עם כל הנושאים שחשוב לכם להעלות לגבי העסקה אותה אתם עומדים לבצע ותבחנו את רמת הבקיאות שלו בהם. תזכרו כי אתם עומדים לעבור דרך ארוכה יחד לכן חשוב כי התקשורת תהיה טובה ובאווירה חיובית. אמונה מהצד שלכם וזמינות שלו אליכם הם פרמטרים משמעותיים לעבודה משותפת.

     

    רכישת דירה עבור רבים היא הגשמת חלום, מדובר בצעד בעל חשיבות עצומה עבור כל משפחה. מלבד המוכר והקונה מעורבים בתהליך גם צדדים אחרים שהאינטרסים שלהם לא תמיד יעלו בקנה אחד עם אלו של הרוכשים ופה באה לידי ביטוי בחירת עורך הדין הנכון שישמור על האינטרסים של הרוכשים וידע לקרוא כל אות קטנה בחוזה.

    משרדו של אמיר שטיינהרץ ושות’ בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בייצוג קוני דירות בנסיבות שונות, אצלנו מובטח לכם ליווי צמוד, נאמן ואיכותי עד לקבלת המפתח. 

    אמיר שטיינהרץ ושות' - משרד עורכי דין מקרקעין ותמ"א 38
    28 אפר, 2022
    'אמיר שטיינהרץ'

    עו"ד שטיינהרץ, מייסד המשרד, הינו עורך דין ונוטריון בעל וותק של כ-15 שנה בדיני מקרקעין ונדל"ן.

    השאירו תגובה

      03-381-9876
      wemake whatsapp היי, צריך עזרה?
      משרד עורכי דין אמיר שטיינהרץ wemake whatsapp
      wemake chat שלום

      wemake chat ?איך אפשר לעזור
      תחילת שיחה
      Powered by wemake