ASTLaw

למה מומלץ לקחת עורך דין כשרוכשים דירה חדשה

רכישת דירה זהו צעד מאוד חשוב בחיי כל משפחה. אחד הדברים שלא תמיד מודעים להם, הוא העובדה שבתהליך מעורבים יותר צדדים מאשר המוכר והקונה.

ודווקא האינטרסים של הגורמים הנלווים עשויים שלא לעלות בקנה אחד עם אלו של הרוכשים, ולכן יש להיות זהירים ולפנות לשירות וליווי של גורם מקצועי שיחשוף מראש כל ניגוד אינטרסים או סעיף קטן באותיות הקטנות שעשוי להוות בעיה בהמשך הדרך.

הנושאים העיקריים שעליהם יש לתת את הדעת

יש מספר נושאים קריטיים שחשוב מאוד לשים עליהם לב בעת רכישת דירה, ולעתים רק עורך דין מקצועי יכול לתת לכם הכוונה נכונה. אך בקווים כלליים, הנושאים האלה הם:

מצב הדירה – כשמדובר ביד שנייה, עד כמה הדירה שמורה, מה מצב התשתיות שלה, על שם מי היא רשומה בטאבו.

בעת רכישה מקבלן – האם הבנייה נעשתה באופן תקין ונבדקה על ידי שמאי וצוות מהנדסי בניין בעלי הכשרה מתאימה.

מיסוי – מה החובות שלכם בפני המדינה והאם יש מקום לקבל הקלות, פטור או פריסות תשלומים שיקלו עליכם את העול הפיננסי.

במידה ומעורבים ברכישה מקורות מימון חיצוניים (בעיקר הבנקים נותני המשכנתאות) – מה הם התנאים של המשכון?
מה המחויבויות שלכם מול הבנק? ובאילו מצבים בעלותכם על הדירה עשויה להיות בסכנה?

 

חשיבות עורך דין רכישת דירה

כל הנושאים הללו דורשים בדיקה מעמיקה של עורך דין שיעבור על כל המסמכים שלכם, יוודא שהמסמכים של הצד השני תקינים וילווה אתכם לכל אורך הדרך. כמו כן, כל הליך קנייה ורכישה בסכומים גדולים דורש שירותי נוטריון ברמה גבוהה ומענה מיידי.

מסלולי רכישה שונים

יש כיום כמה וכמה מסלולים לרכישת דירה, חלקם כרוכים בסיכונים, אחרים דורשים סבלנות. כך, רכישת דירה מקבלן כרוכה בעלויות שונות כאשר מדובר בשטחים בעלי היתר בנייה או אלה שעדיין לא קיבלו היתר.

בדרך כלל, לפני ההיתר המחיר נמוך יותר, אך למעשה אתם קונים נכס שעדיין לא קיים – מוזמנים לקרוא את המדריך לרכישת דירה מהקבלן.

הדבר נכון גם עבור רכישת דירות חדשות שיבנו במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי או דירות חדשות שנוספות במסגרת זכויות הבנייה של תמ"א 38.

 

ככל שהדרך לדירה החדשה ארוכה יותר – כך המחיר עשוי להיות נמוך יותר, והסיכונים גבוהים יותר. על מנת להימנע ממצבים של גזל והונאה, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי שיוודא שהפרויקט מבוצע כחוק ושהחוזה שעליו אתם חותמים נעשה בתום לב ותוך הגנה על האינטרסים שלכם, על הכספים שאתם משקיעים בנושא ותיאור ממוקד של התמורה שאתם אמורים לקבל, כמו גם הפיצויים המגיעים לכם במידה ומשהו אינו הולך כראוי.

מיסוי על רכישת דירות חדשות

בהתאם לסעיף 9(א), כל מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם מס רכישה שנגזר משווי העסקה. השיעורים של מס זה מחושבים מחדש מדי שנה, ויש דקויות שונות שיש לקחת בחשבון על מנת להשיג את התנאים המיטביים לרכישות שיקרעו את הכיס כמה שפחות. המיסוי משתנה בנסיבות שונות, בין השאר עבור רכישות שנעשות במסגרת קבוצות רכישה.

דרכים חשובות נוספות שבהן עשוי להקל עליכם עורך הדין

ייצוג של עורך דין מאפשר לכם לבצע את ההיקשרות עם הרשויות השונות דרכו, מה שגם חוסך זמן, וגם מבטיח שכל המסמכים מסודרים, כל המגעים מתועדים ותמיד ברור איפה אתם עומדים בשלבים השונים של הרכישה.

עורך הדין דואג להמשכיות התהליך, ללא עיכובים מיותרים ותוך אספקת דיווחים קבועים על המתרחש כאשר מדובר ברכישה שדורשת זמן (כמו דירה מקבלן). כמו כן, במקרים שבהם יש ליקויי בנייה – עם עורך דין המתמחה בליקוי בנייה תוכלו לקבל את הפיצוי הראוי תוך זמן קצר ככל הניתן.

לאור הניסיון הרב שצבר משרדו של אמיר שטיינהרץ ושות’ בייצוג קוני דירות בנסיבות שונות ובשל היכולת לזהות כל בעייתיות בהתנהלות של מוכרי או קבלני הדירות, אנו יכולים להבטיח לכם ליווי צמוד נאמן ואיכותי עד לקבלת המפתח המיוחל.

 

אמיר שטיינהרץ ושות' - משרד עורכי דין מקרקעין ותמ"א 38
21 פבר, 2021
'אמיר שטיינהרץ'

עו"ד שטיינהרץ, מייסד המשרד, הינו עורך דין ונוטריון בעל וותק של כ-15 שנה בדיני מקרקעין ונדל"ן.

השאירו תגובה

    03-381-9876
    wemake whatsapp היי, צריך עזרה?
    משרד עורכי דין אמיר שטיינהרץ wemake whatsapp
    wemake chat שלום

    wemake chat ?איך אפשר לעזור
    תחילת שיחה
    Powered by wemake