ASTLaw

10 עצות זהב לרכישת דירה מקבלן

מתכוונים לקנות דירה חדשה מקבלן, ישר מהניילונים? אם כן, לפניכם 10 עצות זהב שיסייעו לכם לבצע את המהלך רכישת דירה באופן מושכל ומוצלח.

אז מי מה מתחילים?

1. סקר שוק – ערכו סקר שוק באזור בו אתם מעוניינים לגור, והשוו הצעות בין מספר חברות בנייה אמינות. על ההשוואה לכלול את אופי וחזות הפרויקט, גודל ומיקום הדירות, מפרט טכני לבניין ולדירה, ועלויות הרכישה.

2. אמינות חברת בנייה – השתדלו לבחור חברת בנייה מוכרת ואמינה בעלת חוסן כלכלי, המספקת בטוחות וערבויות עבור עבודתה. כמו כן, כדאי לבחון פרויקטים לשעבר של החברה, ואף לתשאל את דייריהם לגבי שביעות רצונם מעבודת הקבלן.

3. עמדו במסגרת תקציבית – בעזרת יועץ משכנתאות הגדירו את תקרת התקציב לדירה, שכוללות גם הוצאות נלוות כמו מיסים או הפרשים במחיר סופי עקב הצמדה למדד. ודאו שאינכם חורגים ממסגרת זו.

4. מפרט טכני – בדקו לפרטי פרטים את המפרט הטכני של פרויקט הבנייה, ומה כלול במחיר המוצע. המפרט כולל בין היתר את גודל הדירה, מספר החדרים, מרפסות, סוג מזגן, הצמדה למחסן או חניה, מעלית, וכן את סוג הריצוף, מטבח, ברזים, אסלות, דלתות וחלונות.

5. ייצוג משפטי הולם – אל תחתמו על חוזה רכישה מול קבלן ללא ייצוג מטעם עו"ד מקרקעין שאינו עובד או קשור לקבלן. בעזרת עורך הדין תבטיחו את חוקיות העסקה, ותוכלו להגן ולמצות את זכויותיכם.

6. חוקיות ותקינות העסקה – בעזרת עו"ד מקרקעין יש לבצע מספר בדיקות ברשויות המקומיות. בין היתר עליכם לבדוק כי הקבלן הוא בעליה של הקרקע, שהקרקע אינה משעובדת או מעוקלת, ושקיימים היתרי בנייה חוקיים.

לייעוץ ושאלות נוספות - השאירו פרטים

    שם*
    טלפון*
    הודעה

    7. תנאי תשלום לקבלן – נהלו מו"מ מול הקבלן אודות תנאי התשלום על הדירה, הנפרסים בהתאם לקצב הבנייה. תשלומים אלו יוצמדו למדד מסוים, בין אם מדד המחירים לצרכן, שער הדולר או מדד תשומות בנייה. חשוב לבחור במדד המשתלם ביותר נכון לתקופת הבנייה.

    8. התחייבות לעמוד בזמנים – ודאו כי בחוזה מתחייב הקבלן לעמוד בזמנים שנקבעו מראש, ועבור כל חודש איחור דרשו התחייבות לפיצוי כספי עקב עוגמת נפש. התחייבות זו הינה תמריץ מקובל, שמונע עיכובים מיותרים בהליכי הבנייה.

    9. ייעוץ אדריכלי – חושב לשכור מוקדם ככול האפשר את שירותיו של אדריכל מטעמכם. זאת במטרה לבדוק את טיב הבנייה בהתאם לתוכניות, לתכנון חלל הפנים ולאיכות חומרי הגלם. כך
    תבטיחו את איכות הבנייה ותחסכו בהמשך כסף רב שגובה הקבלן עבור שינויים בתוכניות במהלך הבנייה עצמה.

    10. הפקדת כספים בנאמנות אצל עו"ד מקרקעין – במידה שאין עדיין לפרויקט היתרי בנייה או שטרם התמלאו תנאים אחרים בחוזה, מומלץ שעו"ד מקרקעין המייצג אתכם ישמש כנאמן עבור כספיכם לפני העברת זכויות רישום על שמכם.

    אמיר שטיינהרץ ושות' - משרד עורכי דין מקרקעין ותמ"א 38
    02 אוג, 2018
    'אמיר שטיינהרץ'

    עו"ד שטיינהרץ, מייסד המשרד, הינו עורך דין ונוטריון בעל וותק של כ-15 שנה בדיני מקרקעין ונדל"ן.

    השאירו תגובה

      03-381-9876
      wemake whatsapp היי, צריך עזרה?
      משרד עורכי דין אמיר שטיינהרץ wemake whatsapp
      wemake chat שלום

      wemake chat ?איך אפשר לעזור
      תחילת שיחה
      Powered by wemake