ASTLaw

מה עושה עורך דין מקרקעין?

עסקת נדל"ן (נִכְסֵי דְלָא נָיְדֵי, כלומר – נכסים שאינם ניידים) היא ודאי מבין החשובות ביותר שתעשו בחייכם, שלא כמו מוצרים שונים (מיטלטלין), דירה או בית אי אפשר להחזיר בהצגת קבלה. עסקאות מסוג זה, אורכות בד"כ מספר שבועות לפחות ודורשות מכם לחקור לעומק את הנכס ואת הקרקע עליו הוא יושב. יתרה מזאת, סכומי הכסף המעורבים בעסקאות אלה הם גבוהים מאוד ובהתאמה, גדלים גם הסיכונים ברכישת ומכירת נדל"ן.

כמו בתחומים רבים, ישנה רגולציה רחבה בעניין נכסים הנפרשת על פני סעיפים רבים בחוקים שונים, שרובם המוחלט אינו מוכר למי שאינו עורך דין המתמחה במקרקעין. ישנם המון פרטים משפטיים בעלי חשיבות רבה הנוגעים בעולמות הנכסים, החוזים ועסקאות הנדל"ן.

תפקידו של עו"ד מקרקעין

אז למה לא לקרוא את החוקים במקום לקחת עורך דין?

חוקים ושיטות מיסוי שונות משתנות באופן תכוף במדינת ישראל, המידע המעודכן ביותר לא תמיד זמין למי שאין לו גישה למאגרים המשפטיים הרשמיים. חשוב להבין, לא מדובר רק בהבנת המערכת המשפטית והחוקים סביב עסקאות כאלה, אלא גם בהעמקה בסיטואציה בה אתם נמצאים והוצאת המיטב ממנה בשבילכם. למשל, פטור ממס שבח הוא משהו בר יישום בהמון מקרים שלרוב הרוכשים אינם מודעים להם ופטור כזה עשוי לחסוך עד 25% מהמחיר שישולם על הנכס.

בנוסף, חוזי רכישה או מכירה הם מסמכים מעמיקים ביותר ומסועפים מאוד, שמטרתם היא להקיף ולכלול את כל היבטי הקנייה, לדרוש את כל זכויות הקונה או המוכר (מול הרשויות וזה מול זה) ולהוות כיסוי משפטי במקרים שעלולים להצריך תביעה. עורך דין המתמחה בתחום ינסח ויכתוב בשבילכם חוזה, אשר יכלול את כל הפרטים הספציפיים בעניין העסקה הגדולה שאתם עתידים לבצע ויוודא שכל זכויותיכם יבוא לידי מימוש.

עוד אחד מעיסוקיו של עורך דין מקרקעין הוא ייעוץ לפני שינויים מהותיים שמתכוננים להתבצע בנכס שברשותכם או שאתם עומדים לקנות. לדוגמה, פרויקטים מסוג תמ"א 38 או 38\2, מערבים גורמים רבים החל מהקבלן המבצע ועד לרשויות המדינה (וכל מי שביניהם), אותם פרויקטים מהווים מורכבת משפטית שבמסגרתה עליכם להגן על הנכס שלכם ובמקרים רבים ייעוץ מקצועי מעו"ד מקרקעין יחסוך לכם הרבה כאבי ראש וימנע מכם סיכונים מיותרים.

ייעוץ וניהול תהליכים מקצה לקצה

כמובן שישנה עוד רשימה ארוכה ומפורטת של דברים בהם עוסקים עורכי דין בתחום המקרקעין במהלך היום-יום שלהם, חשוב גם לדעת שבכל אחד מהעיסוקים שכבר ציינו, ישנן אינספור משימות שעורכי הדין עושים בשביל לקוחותיהם במסגרת הכנת חוזים, התנהלות מול קבלנים\יזמים, עבודה מול רשויות המיסוי ועוד, כל זאת בצורה מקיפה מההתחלה ועד הסוף.

עו"ד המתמחה במקרקעין בנוסף ינהל בשבילכם את כל הפרוצדורה הרישומית של הנכס (טאבו), יעבוד באופן ישיר מול חברות משכנות (פיתוח עירוני), ילווה תכניות להשבחת קרקעות (רשויות מקומיות) ולמעשה ייצג אתכם בכל דבר ועניין הקשור בעסקה שלכם מול כלל הגורמים המעורבים.

והחלק החשוב ביותר- אתם!

כפי שתוכלו לקרוא בבלוג שלנו, תחום הנדל"ן מורכב מהמון נישות שונות והרבה דרכים לרכוש, למכור או להשביח דירה, בית או נכסים באשר הם. במשרדינו תקבלו את המעטפת המלאה לכל עסקאות המקרקעין תחת קורת גג אחת, שתבטיח לכם הגנה משפטית, חיסכון ותשואה מקסימליים, תוך ליווי אישי וצמוד, התייחסות פרטנית למצבכם והעמקה דקדקנית בכל מישורי העסקה שעל הפרק מבחינתכם.

אנחנו תמיד זוכרים שמדובר במהלך כלכלי משמעותי, שמהווה בשבילכם אבן דרך חשובה ובכל פעולה שאנחנו עושים כחלק מעבודתנו, האינטרס שלכם יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו.

אמיר שטיינהרץ ושות' - משרד עורכי דין מקרקעין ותמ"א 38
06 מאי, 2021
'אמיר שטיינהרץ'

עו"ד שטיינהרץ, מייסד המשרד, הינו עורך דין ונוטריון בעל וותק של כ-15 שנה בדיני מקרקעין ונדל"ן.

השאירו תגובה

    03-381-9876
    wemake whatsapp היי, צריך עזרה?
    משרד עורכי דין אמיר שטיינהרץ wemake whatsapp
    wemake chat שלום

    wemake chat ?איך אפשר לעזור
    תחילת שיחה
    Powered by wemake